РУС БЕЛ ENG

Творческо-игровой проект "Чароўная вясёлка"

Творча-гульнявы праект “Чароўная вясёлка”

 Актуальнасць праграмы

      Канікулы - гэта час падарожжаў. Перад выхавацелямі і работнікамі летняга прышкольнага лагера стаіць няпростая задача, як арганізаваць адпачынак дзяцей, каб яны змаглі паўнацэнна адпачыць, рэалізаваць сябе ў дзейнасці, якая адпавядае ўзросту, полу, патрэбнасцям і жаданням  дзяцей.  

    Праграма складзена такім чынам, каб навучэнцы змаглі ўмацаваць здароўе, атрымаць новыя веды, набыць жыццёвы вопыт, навучыцца жыць у калектыве, паважаць адзін аднаго, дапамагаць у складанай сітуацыі.

    У чэрвені 2024 года для вучняў плануецца правесці адну змену ў летнім школьным лагеры з дзённым знаходжаннем дзяцей, які будзе дзейнічаць на базе нашай школы. У ім будуць адпачываць навучэнцы малодшых класаў.

Абавязковым з'яўляецца наведванне   лагера рабятамі са шматдзетных і няпоўных сем'яў.

      Пры планаванні мерапрыемстваў выхаванцам даецца магчымасць уносіць прапановы, адстойваць іх, выбіраць, а затым увасабляць у жыццё. Рэжым дня лагера адпавядае звычайнаму распарадку летніх школьных лагераў.

      Мэта праграмы:

Арганізацыя паўнацэннага адпачынку і аздараўлення навучэнцаў ў летні перыяд.

     Задачы:

1.Стварэнне ўмоў для арганізаванага адпачынку дзяцей.

2.Правядзенне працы з дзецьмі, якая спалучае развіццё і выхаванне рабят з 

    аздараўленчым адпачынкам.

3.Далучэнне рабят да творчых відаў дзейнасці, развіццё творчага  мыслення.

4.Умацаванне фізічнага, інтэлектуальнага здароўя дзяцей, павышэнне культурнага ўзроўню дзіцяці.

Прынцыпы:

  1. Прынцып гуманізацыі адносін: пабудова ўсіх адносін на аснове павагі і даверу да чалавека, імкненне прывесці яго да поспеху.
  2. Прынцып адпаведнасці тыпу супрацоўніцтва ўзроставым асаблівасцям навучэнцаў і тыпу вядучай дзейнасці: вынікам дзейнасці выхаваўчага характару з'яўляецца супрацоўніцтва дзіцяці і дарослага, якое дазваляе выхаванцу лагера адчуць сябе творчай асобай.
  3. Прынцып дэмакратычнасці: удзел усіх дзяцей у праграме.
  4. Прынцып дыферэнцыяцыі выхавання: дыферэнцыяцыя ў рамках летняга аздараўленчага лагера мяркуе:

 - адбор зместу, форм і метадаў выхавання ў суадносінах з індывідуальна-псіхалагічнымі асаблівасцямі дзяцей;

 - стварэнне магчымасці пераключэння з аднаго віду дзейнасці на іншы ў рамках змены (дня);

 - актыўны ўдзел дзяцей ва ўсіх відах дзейнасці.

  1. Прынцып творчай індывідуальнасці: творчая індывідуальнасць - гэта характарыстыка асобы, якая ў самай поўнай меры рэалізуе, развівае свой творчы патэнцыял.

Удзельнікі праграмы:

  1. Удзельнікамі праграмы з'яўляюцца навучэнцы школы, педагагічныя і медыцынскі работнік.
  2. Узрост выхаванцаў лагера з дзённым знаходжаннем 7-10 гадоў.
  3. Перавагу пры залічэнні ў лагер маюць дзеці са шматдзетных, няпоўных сем'яў.
  4. Камплектаванне педагагічнымі, абслугоўваючым персаналам ажыццяўляе дырэктар школы сумесна з начальнікам лагера.
  5. Работнікі лагера нясуць асабістую адказнасць за жыццё і здароўе дзяцей у межах ускладзеных на іх абавязкаў.

Этапы рэалізацыі праграмы.

  1. Падрыхтоўчы этап.

Дзейнасцю гэтага этапу з'яўляецца:

- правядзенне нарад пры дырэктару і намесніку дырэктара па выхаваўчай рабоце па падрыхтоўцы школы да летняга сезона;

 - выданне загада па школе аб правядзенні летняй кампаніі;

 -распрацоўка праграмы дзейнасці школьнага летняга лагера з дзённым знаходжаннем дзяцей;

 - падрыхтоўка метадычнага матэрыялу для работнікаў лагера;

 - адбор кадраў для працы ў школьным летнім аздараўленчым лагеры;

 - складанне неабходнай дакументацыі для дзейнасці лагера.

  1. Арганізацыйны этап змены.

Асноўнай дзейнасцю гэтага этапа з'яўляецца:

-сустрэча дзяцей, правядзенне дыягностыкі па выяўленні лідэрскіх, арганізатарскіх і творчых здольнасцей;

 - знаёмства з правіламі жыццядзейнасці лагера.

  1. Асноўны этап змены:

 - рэалізацыя асноўнай ідэі змены;

 - заахвочванне дзяцей у розныя віды калектыўна-творчых спраў.

  1. Заключны этап змены.

  Асноўнай ідэяй гэтага этапа з'яўляецца:

-падвядзенне вынікаў змены;

 - выпрацоўка перспектыў дзейнасці арганізацыі.

Змест праграмы:

Арганізацыйна-педагагічная дзейнасць:

-камплектаванне штата лагера кадрамі;

 -удзел у семінарах па арганізацыі летняга адпачынку для начальнікаў лагераў, арганізаваных Упраўленнем адукацыі;

 -нарада пры дырэктару, нам. дырэктара па выхаваўчай рабоце па арганізацыі летняга адпачынку навучэнцаў;

 - правядзенне інструктажоў з выхавацелямі па тэхніцы бяспекі і ахове здароўя дзяцей;

 - правядзенне бацькоўскіх сходаў "Занятасць навучэнцаў летам"

Аздараўленчая работа:

Асноўнымі  ідэямі ў рабоце з дзецьмі ў школьным летнім лагеры з'яўляецца захаванне і ўмацаванне здароўя дзяцей, таму ў праграму ўключаны наступныя мерапрыемствы:

-штодзённы агляд дзяцей медыцынскім работнікам;

 - ранішняя зарадка;

 - прыняцце сонечных і паветраных ваннаў (на працягу ўсяго часу знаходжання ў лагеры);

 -  арганізацыя здаровага харчавання дзяцей;

 - арганізацыя спартыўна-масавых мерапрыемстваў:

 - спартыўныя эстафеты;

 - рухомыя спартыўныя гульні;

Праца па згуртаванні калектыва выхаванцаў:

Для павышэння выхаваўчага эфекту праграмы і развіцця камунікатыўных здольнасцей з дзецьмі праводзяцца:

-атрадны час «Наш атрад!»;

 -гульні на згуртаванне калектыва «Заапарк», «Зачараваны замак», «Шышкі,жалуды, арэхі», «Казакі-разбойнікі», «Так» і «Не» не кажы!».

Прафілактычныя мерапрыемствы і мерапрыемствы па папярэджанні надзвычайных сітуацый і ахове жыцця дзяцей у летні перыяд:

Хвілінкі бяспекі для дзяцей: "Правілы пажарнай бяспекі", "Правілы паводзін дзяцей пры прагулках ", "Бяспека дзяцей пры правядзенні спартыўных мерапрыемстваў", "Правілы бяспечных паводзін на водных аб'екта";

 -гутаркі, праведзеныя медыцынскім работнікам: "Калі хочаш быць здаровы - гартуйся!", "Насякомыя", "Аб шкодзе наркотыкаў, курэння, ужывання алкаголю", "Асцярожна, навальніца”;

- інструкцыі па асновах бяспекі жыццядзейнасці: "Адзін дома", "Правілы паводзін з незнаёмымі людзьмі", "Правілы паводзін і бяспекі чалавека на вадзе", “Шлях дадому";

- праца па развіцці творчых здольнасцяў дзяцей:

- афармленне атраднага вугалка;

- кірмаш ідэй і прапаноў;

- конкурсы малюнкаў.

  Мерапрыемствы на развіццё творчага мыслення: “Свята добрага настрою”, “Самы прыгожы вянок”, “ Міс Папялушка”, “Чароўны ліст”, “Малюем лета соллю”, Мір на планеце – шчаслівыя дзеці”,  загадкі, крыжаванкі, рэбусы.

Праца па патрыятычным выхаванні дзяцей: “ Слаўныя імёны Айчыны”, “Памяць у граніце”, “Сталіца нашай краіны”, “Маленькія героі вялікай вайны”,”Мая Радзіма – мая любоў”, “Вучымся ў герояў Радзіму берагчы”.

Праца па прывіццю навыкаў самакіравання:

-выяўленне лідэраў, генератараў ідэй;

- размеркаванне абавязкаў у атрадзе;

- замацаванне адказных па розных відах даручэнняў.

Аналітычная дзейнасць па працы праграмы "Чароўная вясёлка":

-папярэдні збор даных на выхаванцаў лагера;

- аналіз лагерных мерапрыемстваў;

- аналіз анкет дзяцей і бацькоў пасля заканчэння змены;

- аналіз працы праграмы " Чароўная вясёлка " у заключны дзень працы лагера.

Чаканыя вынікі выканання праграмы дзейнасці лагера:

-агульнае аздараўленне дзяцей;

- папаўненне жыцця дзяцей цікавымі падзеямі;

-атрыманне новых ведаў;

- правядзенне інтэлектуальных мерапыемстваў;

-прывіццё навыкаў самаабслугоўвання.      

          

 

                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

поделиться в: